Erhvervsarrangement Metro Service
Alle kender vi Metroen – de små førerløse tog, der kører døgnet rundt dybt i Københavns Undergrund – og efter besøget hos Metro Service er Erhvervsklubbens medlemmer blevet endnu mere vidende om Københavns unikke transportsystem.
Thomas Eiersted og Peter Jensen fra Metro Service fortalte på særdeles inspirerende måde om projektet, der årligt transporterer 140 mio. mennesker sikkert rundt i København, selv om der bare er 90 sekunders interval mellem togene.
Initiativtageren og arkitekten bag Metroen – Anna-Grethe Foss – var fra starten politisk udfordret og bl.a. Margrete Auken udtalte, at Metroen var en stor fejltagelse og aldrig ville blive en succes. Det er eftertrykkeligt gjort til skamme – Metroen er blevet en stor succes.
Det var interessant at blive vist rundt i den store værkstedshal, hvor togene repareres og graffiti fjernes – opgaver som skal ske hurtigt, fordi der ikke er overkapacitet af toge.
Vi fik set, hvordan samtlige kørende toge følges på storskærme i det døgnbemandede kontrolrum, så der hurtigt kan gribes ind, hvis der sker uhensigtsmæssigheder i togdriften.
Det blev et rigtig spændende erhvervsbesøg, hvilket den store spørgelyst bekræftede.
Efter besøget hos Metro Service var der bestilt en lækker menu på den italienske restaurant Klase Trattoria beliggende ved vandkanten af Københavns Havn. Det er et anbefalelsesværdigt sted at spise – veltillavet menu og serviceminded personale.
Det blev en både interessant og hyggelig aften med erhvervsfaglig know-how om Københavns Metro og hyggeligt samvær i netværket.


















